18 érv egy Private Banking szolgáltató és a privát bankárok mellett

Potenciális Private Banking ügyfelek esetén gyakran felmerülő kérdés, vajon megéri-e privátbanki csomagra váltani. Íme 18 szempont, ami segít a döntésben.

 

1., Privát bankárod több időt szán rád

Amennyiben egy Private Banking szolgáltató mellett teszi le a voksát, akkor már az első alkalommal szembetűnő lehet, hogy az ügyintézés nem a kereskedelmi bankoknál megszokott pörgős tempóban fog haladni.

A privát bankárok a bankfióki ügyintézőknél és prémium bankároknál sokkal kevesebb ügyféllel foglalkoznak, ezért nem fogják siettetni önt az érdeklődés, tanácsadás vagy ügyintézés során.

Ez sok tekintetben nagy előnyt jelenthet a pénzügyekben: több információt tudhat meg személyesen a pénzügyi megoldásokról, de több ideje marad kifejteni a saját álláspontját is vagy átgondolni a döntést.

2. Fókuszban a privát szféra

A privátbanki szolgáltatók sokkal jobban ügyelnek az ügyfelek privát szférájára és a bizalmas információ kezelésére. Mindez a vagyonosabb ügyfeleknek fenntartott tárgyalóknál és meeting roomoknál is tetten érhető.

A privátbanki tanácsadásra használt helységek nemcsak tágasabbak és kényelmesebbek, de a biztonsági előírásoknak is jobban megfelelnek.

Elképzelhetetlen például, hogy egy másik ügyfél véletlenül értesüljön az Ön több tízmilliós, netán több százmilliós számlaegyenlegéről.

Private Banking ügyfélként nemcsak profibb és elegánsabb, de biztonságosabb környzetet is várja.

Private Banking ügyfélként nemcsak profibb és elegánsabb, de biztonságosabb környzetet is várja.

3., A privát bankár képzett pénzügyi szakember

Banki ügyintéző sok helyről érkezhet egy kereskedelmi bank fiókjába. Egy junior fióki alkalmazott esetében elképzelhető, hogy 1 éve még postai ügyintézőként, hitelközvetítő ügynökként vagy biztosítási tanácsadóként dolgozott.

Ebben semmi kivetnivaló nincs, hagyományos banki karrierút ez, amely az összes hazai bank esetében releváns lehet. Sőt, a más területről toborzott kollégák jó eséllyel elhivatottan és lelkesen végzik a munkájukat, hiszen örülnek, hogy banki lehetőséget kaptak. Privátbanki ügyfelek több tízmilliós döntéseihez azonban még valószínűleg tapasztalatlanok.

Privátbanki szolgáltató esetében ez nem történhet meg, a privát bankárok mindegyike ugyanis többéves banki tapasztalattal, valamint jó eséllyel egyetemi szintű, banki végzettséggel rendelkezik – nem beszélve a számos befektetési továbbképzésről (VAP, MBT, ESG)

4., Private Banking tanácsadás: nagyobb szabadság

A banki ügyintézők esetében a pénzintézetek szigorú kvótákat szabnak meg a különböző termékekre, amit az adott hónapban szükséges elérni a dolgozóknak.

Ez vonatkozhat hitelkártya-termékekre, hitelekre, biztosításokra vagy folyószámla-hitelekre is. Ha Ön Private Banking ügyfélként egy általános banki ügyintézőhöz kerül, akkor a fenti ajánlatok többségével biztosan találkozni fog ajánlatként. Ez pedig elviheti a fókuszt a valódi lehetőségekről és a megfelelő pénzügyi megoldásról. A tanácsadás végén szinte biztos, hogy kedvesen hárítania kell az irreleváns pénzügyi ajánlatokat, ami a 10-20. alkalommal már igen megterhelő lehet.

Privát bankára ezzel szemben nem fogja folyószámlahitel igényléssel, Unit Linked biztosítással vagy 45 napig kamatmentesen használható hitelkártyakeret-igényléssel fárasztani, ellenben e helyett számos hasznos piaci információról vagy vagyonos ügyfeleknek szóló lehetőségekről tájékoztathatja.

5., Egy privát bankár tájékozottabb, mint a banki ügyintéző

Egy Private Banking szolgáltató a tanácsadói számára olyan magas szakmai támogatást nyújt, amihez egy banki ügyintéző akkor sem férhet hozzá házon belül, ha szeretné.

A privát bankár tehát nemcsak képzettebb és tapasztaltabb kollégáinál, hanem sokkal informáltabb is. A hátértámogatáson keresztül ugyanis elsőkézből értesülhet a banki társterületek újdonságairól és lehetőségeiről is.

Privátbanki ügyfélként így Ön azonnal információt kaphat a legfrissebb bankszakmai hírekről, a treasury osztályról érkező aktuális piaci trendekről vagy éppen az alapkezelő szakemberek hazai- és nemzetközi elemzéseiről. Időben lépni pedig nagy előnyt jelenthet a pénz- és tőkepiacon.

Privát bankára akár exkluzív, máshol el sem érhető banki hírlevelekre is fel tudja önt iratkoztatni, aminek elemzéseit nemcsak a banki ügyintézés során, hanem a mindennapokban is üzleti előnyre tudja fordítani.

6., Egy bankár, aki a nevén szólítja Önt és családtagjait

Privátbanki tanácsadás során a bankárnak sokkal több idő áll rendelkezésére megismerni az ügyfeleket és az igényeiket. Egy privátbankár esetében teljesen releváns, hogy arcról, névről ismeri a bank ügyfeleit. Sőt, mivel a pénzügyek során jó eséllyel a generációváltás kérdése is téma, így családtagjait is jó eséllyel ismerheti.

Tanácsadás során így nem kell minden alkalommal a kályhától indulnia és felvázolni a banki ügyintézőnek a problémáját, mert a privát bankárával ott folytathatják a beszélgetést, ahol korábban abbahagyták.

Ezzel rengeteg bosszúságtól és magyarázkodástól megkímélheti magát, a hasznos időt pedig piaci információk vagy érdekes pénzügyi trendek megismerésére fordíthatja.

Private Banking szolgáltatás: személyesebb, hatékonyabb, közvetlenebb tanácsadás

Private Banking szolgáltatás: személyesebb, hatékonyabb, közvetlenebb tanácsadás.

7., Private Banking otthon vagy az irodájában

Szinte az összes kiemelt ügyfélnek elérhető már, hogy megkímélje magát a személyes banki ügyintézéstől. A Private Banking szolgáltatók többsége ugyanis, ha kell, akár az otthonában vagy irodájában is felkeresi Önt.

S bár a legtöbb Private Banking ügyfél kedveli a bankfióki, klasszikus ügyintézést, mindenki számára vannak olyan szituációk, amikor kényelmes lehet házhoz rendelni a bankárt és időt spórolni magának.

Jó példát jelentenek erre a kötelező aláírási vagy ügyintézési körök, ahol nincs szó stratégiai döntésről vagy fontos megbeszélnivalóról, de mégis kötelező egy személyes aláírás, esetleg pár perces villámkonzultáció. Ilyenkor is jól jöhet a rugalmas privátbanki ügyintézés.

8., Soha többé bankfióki sorbaállás

Private Banking ügyfélként soha többet nem kell sorban állnia a bankfiókban, hiszen kiemelt ügyfélként időpontra jön és várják az érkezését. Forgalmasabb helyeken akár nemcsak Önt, hanem gépjárművét is kiemelt hely várja, olykor ingyenes, közeli parkolási lehetőséggel.

9., Kapcsolati tőke a bankárodtól

A HNWIs ügyfelek számára nyújtott tanácsadás során több idő van a személyes preferenciák megismerésére mindkét fél esetében. Ez pedig nemcsak a korábban említett előnyt jelenti, miszerint a privát bankára rögtön a nevén szólítja önt, vagy emlékezik a korábbi tanácsadáson elhangzott kérdésekre.

Privát bankárától egy tanácsadás során akár értékes kapcsolati tőkét is szerezhet közvetett vagy közvetlen módon, amiből az üzleti életben is profitálhat.

Személyes privátbanki tanácsadója ugyanis karrierje során akár több száz Önhöz hasonló sikeres vállalkozóval, cégvezetővel vagy vállalati vezetővel találkozott – ez pedig mindig jól jöhet.

10., Dedikált privát bankár, mobilszámmal

Private Banking szolgáltatója dedikált privát bankárt biztosíthat, vagyis a kiszolgálás egykapussá válhat. Mindig ugyanazzal a tapasztalt szakemberrel beszélheti meg a pénzügyi lehetőségeit és kihívásait, akivel korábban már elkezdték a megoldást keresni.

A dedikált bankár mellé a legtöbb helyen közvetlen telefonos elérhetőség jár, amit normál banki ügyfélként nem érhet el, még korlátozottan sem.

Sőt, egyes HNWIs ügyfelek esetében – szolgáltatótól függően – akár mobiltelefonos elérhetőség is jár, ami a banki ügyintézés legnagyobb szabadságát jelentheti Önnek.

11. Pénzügyi tanácsadás egyedi preferenciák alapján

Többször említettük korábban, hogy a Private Banking szolgáltatók ügyfelei több időt kapnak a bankárokkal való személyes kapcsolatépítésre, mint a hagyományos vagy prémium ügyfelek.

Ez nemcsak azt jelenti, hogy névről, arcról ismeri a privát bankár az ügyfelet és emlékezhet a korábbi egyeztetésekre, hanem azt is, hogy akár egyedi lehetőségekkel is felhívhatja az ügyfelet.

Ha a tanácsadó tudja, hogy Önt érdeklik a technológiai befektetések, akkor egy jó befektetési lehetőséggel célzottan hívhatja alkalomadtán. Például egyedi lehetőségeket ajánlhat a metaverzum, a mesterséges intelligencia vagy éppen cybersecurity világából. De akár az új állampapírpiaci lehetőségekről is korábban értesülhet, mint a legtöbb befektető a sajtóhírekből.

Private Banking szolgáltatója egyéni precerenciák alapján, egyedi ajánlatokat kínálhat.

Private Banking szolgáltatója egyéni preferenciák alapján, egyedi ajánlatokat kínálhat.

12., Egyedi ajánlatok, csak Private Banking ügyfeleknek

Private Banking ügyfélként számos egyedi ajánlatot elérhet a bankján belül. Számlavezetési csomagokat, kedvezményes hitelezési, befektetési vagy akár biztosítási lehetőségeket is.

Léteznek olyan befektetési, finanszírozási és egyedi pénzügyi lehetőségek, amihez házon belül kizárólag egy privát bankár képes hozzáférni, tehát a prémium tanácsadók és banki ügyintézők nem is látják a banki rendszerekben, így nem is ajánlhatják azt az ügyfeleknek.

Ilyen volt néhány éve a lombardhitelre vásárolt állampapír-befektetés, vagy a közelmúltban az egyedi MNB kamatokhoz való hozzáférés lehetősége közvetett módon a Private Banking ügyfeleknek.

De privát bankára jó eséllyel segíthet megoldani közeli családtagjai problémáját is házon belül vagy ha erre nincs jogosultsága, akkor néhány jó tippel biztosan ellátja önt.

13., Privát bankári ajánlás házon belül

Privát bankára jó sanszot jelenthet arra is, hogy a bankcsoporthoz tartozó leányvállalatokhoz vagy egyéb társterületekhez ajánlást kapjon.

Kiemelt ügyfélként tanácsadója kapcsolatot ajánlhat Önnek nagyvállalati vagy KKV ügyintézéshez, speciális finanszírozáshoz (pld.: agrár), de egyes szolgáltatók esetén akár egyedi ingatlanpiaci vagy exkluzív utazási ajánlatokhoz.

Privátbanki ajánlásra pedig biztosan meleg fogadtatásban lesz része a társterületeken is, hiszen jó referenciával érkezik, hiteles ajánlással.

14., A privát bankárok zöme is befektető

A privátbanki szolgáltatóknál dolgozók jelentős részére igaz, hogy érdeklődik a pénz- és tőkepiacok iránt, mint befektető. Értenek is hozzá a szakmájukból adódóan és általában egzisztenciálisan is megtehetik a privát bankárok, hogy aktív befektetőként a piacra lépjenek.

Private Banking tanácsadója tehát jó eséllyel nemcsak elméletben, hanem a gyakorlatban, befektetőként is jól ismeri a kötvény- és részvénypiacot, amiből ön is profitálhat, tanulhat. Erre egy banki ügyintéző esetében nem sok esélye van.

15., 100% Private Banking, 0% SPAM

Egy privát bankár csak akkor fogja keresni telefonon vagy e-mailben, ha releváns, kifejezetten vagyonos ügyfélkörnek szóló ajánlata van, ezért nyugodtan rábízhatja személyes adatait, nem kell félnie a hetente többször érkező SPAM áradattól.

16., Meghívó exkluzív rendezvényekre a privát bankártól

Privátbanki tanácsadóján keresztül számos banki- vagy kiemelt banki partner által megrendezésre kerülő exkluzív rendezvényről értesülhet vagy kaphat meghívót.

E rendezvényeken való részvétellel nemcsak a legújabb pénzügyi, banki, befektetési, netán kikapcsolódási vagy sportolási / vitorlázási lehetőségről értesülhet, hanem Önhöz hasonló kaliberű vállalatvezetőkkel és cégtulajdonosokkal találkozhat, vagyis értékes kapcsolati tőkét szerezhet magának.

Egy hagyományos banki ügyintéző vagy prémium bankár nemhogy Önt, de a legtöbb esetben még önmagát sem tudja bejuttatni az ilyen kiemelt rendezvényre.

Privat bankárától meghívót kaphat exkluzív szakmai rendezvényekre, ahol kapcsolati tőkét is építhet.

Privat bankárától meghívót kaphat exkluzív szakmai rendezvényekre, ahol kapcsolati tőkét is építhet.

17., Több, mint Private Banking szolgáltatás

Egyre több hazai privátbanki szolgáltató kínál speciális, egyénre szabott és egyedi vagyonkezelési lehetőségeket az ügyfeleknek. Generációváltással, családi vagyonkezeléssel, jogi- vagy műkincstanácsadással kapcsolatos speciális pénzügyi tanácsadást.

Ezek zöme a privátbanki ügyfelek közül is a tehetősebb réteget célozza, tehát hagyományos banki ügyintézőkön vagy prémium tanácsadókon keresztül semmiképpen nem érhető el. Sőt, egyes szolgáltatóknál a Private Banking szegmensen belül is kiemelt tanácsadói kör foglalkozik az ilyen, VIP ügyfelekkel.

Korábban az MKB Private Banking igazgatója, Pleschinger Gyula Márk egy interjúban tájékoztatott minket az ezzel kapcsolatos új trendekről és lehetőségekről.

18., Privát bankár, mint pénzügyi mentor

Private Banking tanácsadója és ön között bizonyos szempontból pénzügyi mentori viszonyhoz hasonló kapcsolat is kialakulhat, mivel a tanácsadások során a hagyományos banki ügyintézéshez képest jóval több idő áll a rendelkezésre.

Ha privát bankára úgy látja, hogy érdemes felkelteni a figyelmét a pénz- és tőkepiacok aktualitásai, trendjei és eseményei iránt, akkor jó eséllyel rengeteg forrást ajánlhat. Ezzel ügyfélként rövidtávon még felkészültebbé, közép- és hosszútávon pedig még sikeresebbé válhat.

Tippet kaphat érdekes Private Banking cikkek elolvasására, vagy éppen hazai és külföldi blogok, portálok és hírlevelek megtekintésére.

 

Ha meggyőztük a privátbanki szolgáltatás előnyeiről és szívesen tudna meg még többet a témában, akkor olvassa el a Private Banking 25 legfontosabb kérdésről szóló összefoglalónkat is.