Kapcsolati tőke szerzése online, Private Banking ügyfeleknek

Digitális transzformáció – ez a 21. század egyik kulcsszava, ami a Private Banking ügyfelek mindennapjait is erősen megváltoztatta.

 

Az egyik leginkább érintett terület a társadalmi kommunikáció, aminek a játékszabályait a digitalizáció térnyerése alapjaiban változtatta meg, legyen szó a privátbanki ügyfelek magánéletéről vagy üzleti tevékenységéről.

Fókuszban az online kapcsolatok

Mindez a közép- és felsővezetők egyik legértékesebb „vagyontárgyára” a kapcsolati tőkére is jelentős nyomást gyakorolt, amit a 2020 tavaszán kirobbant koronavírus-pandémia csak még inkább felerősített.

Egyre értékesebbé válik az online kapcsolatépítés a Private Banking ügyfélkörnek.

Egyre értékesebbé válik az online kapcsolatépítés a Private Banking ügyfélkörnek.

Mára tehát kis túlzással kijelenthető, hogy professzionális online kommunikáció és virtuális kapcsolatépítés nélkül aligha boldogulhat egy vezető a nagyvilágban.

Így szerezhet kapcsolati tőkét online

Meglepő, de szinte a legtöbb internetes tevékenységével képes lehet egy privátbanki ügyfél értékes, új kapcsolatokat szerezni. Ehhez persze tudatosan, előre kell terveznie és megfontoltan kell kezelnie, valamint használnia az egyes online platformokat.

Íme 7 tipp az online kapcsolatszerzéshez:

  • Készítsen virtuális névjegykártyát! A valósághoz hasonlóan a virtuális térben is fontos a jó megjelenés. Az első benyomás, a bemutatkozás vagy éppen a személyes varázs megléte. Ennek a legegyszerűbb módja, ha készít egy virtuális névjegykártyát, ahol a legfontosabb információkat megtudhatják Önről. Ez lehet egy közösségi média fiók vagy igény esetén egy saját weboldal is, a lényeg, hogy jó benyomást keltsen és kellőképpen reprezentálja az érdeklődőknek az információkat.
  • Használja a LinkedIn-t! A LinkedIn egy üzleti kapcsolatépítésre specializálódott online platform, ahol a Facebookkal ellentétben nem a családtagokat, barátokat és alkalmi cimborákat hívjuk meg ismerősnek, hanem munkatársainkat és üzleti partnereinket. Sőt, ami még fontosabb, a LinkedIn kapcsolati tőke építésre is alkalmas lehet, hiszen mások szakmai cikkéről, videójáról vagy éppen hozzászólásáról is nyilvánosan véleményt formálhatunk, ami tapasztalatcseréhez, végül személyes ismerettséghez is vezethet.
  • Legyen Facebook Csoporttag! A világ legnagyobb közösségi hálózata is jó lehetőségeket kínál az online kapcsolatépítésre. Gyakorlatilag nincs olyan szakmai téma, aminek ne lenne releváns Facebook Csoportja. A kínálat azonban itt jóval hígabb, mint a LinkedInen, ezért fontolja meg jól milyen csoportba lép be. Nem árt tudnia, hogy a valódi értéket nyújtó Facebook Csoportok többsége már fizetős, havi tagsággal vehető igénybe. Ezek nagy része azonban csak névleges díj, párezer forint havonta. Azt javasoljuk személyes Facebook profilját csak abban az esetben használja online kapcsolatépítésre, ha ismerősei szűrésére ismerőslistát használ, és a magánéletét nem keveri össze az üzleti kapcsolatépítéssel.

  • Personal branding e-mailben: Egy vezető, akár tucatnyi e-mailt is válthat naponta az üzleti partnereivel. Miért ne használná ki ezt a lehetőséget is némi personal brandingre? Az e-mail végére akár be is szúrhat egy frappáns rövid üzenetet, amire klikkelve bárki eljuthat a virtuális névjegykártyájához.
  • Telefonálás utáni teendő: Telefonos, valamint Messenger vagy Skype megbeszélés után ne felejtse el bejelölni a LinkedInen korábbi beszélgetőpartnereit. Ez elsőre talán nem tűnik olyan fontosnak, pedig hosszútávon akár többszáz vagy többezer értékes kapcsolatra is szert tehet.
  • Használja a céges weboldalt! Vállalkozásának vagy vállalatának honlapján készítsen CEO aloldalt. Ide a virtuális névjegyen túl, akár egy videóüzenetet is beszúrhat, amivel bárki megismerheti vízióját, céljait és törekvéseit.
  • Váljon szakmai influencerré! Az influencer szó sajnos sokakból vált ki negatív érzelmeket, hiszen a B2C és C2C során ezt a kommunikációs csatornát elég sok „megmondóember” erőszakosan és illetlenül használja. Ennek ellenére bőven van benne kapcsolatépítési potenciál. Ha üzleti céljaiba belefér a személyesebb hangvétel, akkor érdemes lehet vezetői podcasttal, bloggal vagy vloggal megszólítania a potenciális ügyfélkört. Ebbe azonban csak professzionális, előre eltervezett módon érdemes belevágnia. Rendszeres tartalmakkal és határozott célokkal. Ez a kapcsolatépítés egyik legnehezebb és leghosszabb módja, ám ha bejön, akkor nagyon sok értékes ismerősre tehet szert.

Félig PR, félig marketing

Bármelyik csatornát is válassza, fogadja meg a kommunikációs szakemberek tanácsait és sajátítsa el a PR- és marketing alapvető fogásait.

  • Személyes márka: Virtuális névjegykártyájához használja a Personal Branding tapasztalatait – erről az interneten is számos érdekes tippet találhat.
  • Leadszerzés: Tanuljon a lead menedzsment szakértőktől, akik az első pillanattól kezdve egy cél felé vezetik az érdeklődőket. A kapcsolati tőke szerzés esetében ez az Ön virtuális névjegykártyájának megnézése lehet, ahol akár kapcsolatba is léphetnek Önnel.

Egy cél mind felett: a minőség

A fenti kommunikációs csatornák esetében a legtöbben elkövetik azt a hibát, hogy a kapcsolati tőke építésének sikerességét mennyiségben mérik. Új ismerősök, feliratkozók vagy kapcsolatok számában. Ez rendkívül hibás megközelítés!

Private Banking ügyfélként, vagyonos emberként vagy vezetőként Ön nem egy nagy követőtábor fenntartásában, hanem egy magas minőségű, megfelelő szakképzettséggel és érvényesítőképességgel rendelkező ismerőslista létrehozásában érdekelt, amire mindig számíthat az aktuális kihívásoknál. Ne felejtse tehát az ismert bölcsességet: „a kevesebb néha több”