9 készség, ami hozzájárulhat a Private Banking ügyfelek sikeréhez

Egy készség mind felett – talán e tolkieni fordulattal lehetne a legfrappánsabban leírni a Private Banking ügyfelek számára legfontosabb készséget.

Vitán felül áll ugyanis, hogy már az evolúció kezdete óta a jó alkalmazkodóképesség jelenti a legfontosabb feltételt a siker eléréséhez (ha úgy tetszik, olykor a túléléshez).

Alkalmazkodni, de nem bármi áron

A fentiek alól a 21. század globalizált, digitalizált és optimalizált világa sem kivétel. Sőt, jobban belegondolva még sohasem volt ilyen kulcsfontosságú kérdés, hogy gyorsan képesek legyünk alkalmazkodni az új kihívásokhoz (koronavírus-pandémia, technológiai újítások, társadalmi változások, gazdasági válságok).

Jó alkalmazkódóképesség - ez a Private Banking ügyfelek legfontosabb készsége a 21. században is.

Jó alkalmazkódóképesség - ez a Private Banking ügyfelek legfontosabb készsége a 21. században is.

Annak helyes mérlegelése is fontos, hogy pontosan mihez szükséges alkalmazkodnunk, legyen szó a magánéletünkről vagy az üzleti kérdésekről. A kudarchoz vezető egyik legbiztosabb recept ugyanis az, ha mindenkinek és minden elvárásnak megpróbál megfelelni Private Banking ügyfélként.

Előnyös készségek a 21. században

Mostani összefoglalónkban 8 olyan készségre szeretnénk felhívni a figyelmet, ami a közelgő évtizedben versenyelőnyhöz juttathatja a privátbanki ügyfeleket, családtagjaikat vagy munkatársait.

Ügyeljen a legértékesebb vagyontárgyára!

Egy korábbi cikkünkben már felhívtuk a figyelmet a tényre, miszerint Private Banking ügyfélként az egyik legfontosabb vagyontárgya az egészsége. Fittség nélkül ugyanis kevésbé élvezheti a megszerzett anyagi javakat és mentális egészség nélkül aligha hozhat felelősségteljes üzleti döntést.

Tanulja meg magát megvédeni!

Az új évezred egyik sajátossága, hogy negatív etikai rekordokat és tabukat döntögetnek a társadalom tagjai. Ráadásul a privátbanki ügyfelek pozíciójuk és magas egzisztenciájuk miatt fokozottan ki lehetnek téve a támadásoknak. Az alábbi három területen mindenképpen érdemes elsajátítani a védelmi mechanizmusokat:

  1. Asszertív kommunikáció: Egy heves üzleti vita is egyfajta „támadás”, melynek negatív hatásait kivédeni és a szituációt megoldani leginkább stratégiai szemléletben lehet. Erre jelenthet kiváló megoldást az asszertív kommunikáció, ami lehetővé teszi, hogy a másik fél porig alázása és elnyomása nélkül legyünk képesek felvállalni a saját érdekeinket, véleményünket és álláspontunkat vita esetén.
  2. Stresszhelyzetek és pánik kivédése: Az egyik legnagyobb ellenség, akivel meg kell küzdenünk az önmagunk lehet. Pánikhelyzetek, túlzott stressz, szorongás, fóbiák vagy a rosszul berögzült szokások mind akadályozó tényezők lehetnek a sikerhez vezető úton. Érdemes szakember segítségével felfedezni, mivel oldható fel egy-egy szituáció (személyi edzés, közösségi sport, beszélgetés pszichológussal, meditáció vagy extrém, virtuális szórakozási lehetőségek).
  3. Önvédelem: Extrém esetben sajnos előfordulhat olyan helyzet, amikor a párbeszéd vagy az asszertív viselkedés sem segít. Például rablás vagy támadás esetén, ahol képesnek kell magunkat fizikailag is megvédeni. Mivel ezek száma világszerte emelkedik, ráadásul a sajtó is egyre durvább esetekről számol be, így érdemes önvédelmi technikákat elsajátítani vagy önvédelemre fókuszáló sporttevékenységet végezni. Ez kiválóan kombinálható a fizikai erőnlét megtartásával és a mentális egészség fejlesztésével is.

Tanuljon mások hibáiból!

A gazdaságtörténelem számos érdekes történetet tartogat az érdeklődők számára. Ugyan a világ és a boldoguláshoz szükséges készségek folyamatosan változnak, ám az emberek ösztönös viselkedése, mohósága, becsvágya vagy éppen ármánykodása éppúgy fennáll, mint korábban.

A technikai elemzésekhez hasonlóan a gazdaságtörténelem vizsgálata sem segít kiszámítani a jövőt, viszont számos tanulsággal szolgálhat.

Szerezzen pszichológiai ismereteket!

A pszichológia összetett tudományág, ahol olykor még maguk a szakértők is vitába keverednek egymással. Az emberi viselkedéssel kapcsolatos alapvetések viszont szilárd lábakon állnak és sokat segíthetnek a magánéletben való boldogulásban vagy az üzleti sikerek elérésében.

Jó példa erre a metakommunikációs jelek elsajátítása, amely segítségével elég magabiztosan megállapítható egy tárgyalópartnerről, hogy füllent, ideges vagy éppen érdektelen.

Sajátítsa el a digitalizáció alapjait!

A digitális transzformáció a mindennapok alapját képezi, legyen szó a magánéletünkről vagy a munkahelyi flowról. Az egzisztencia megtartásához ezért feltétlenül szükséges napjainkban a digitális lét.

Nem feltétel, hogy digitális nomáddá váljon bármelyik Private Banking ügyfél. Az viszont elvárás, hogy magabiztos felhasználó legyen és képes legyen kommunikálni a munkáját érintő szakkifejezésekről a digitális szakemberekkel (webfejlesztő, adatbázis kezelő, netjogász, marketinges).

Törekedjen a hobbijában is a szakértelemre!

Vitorlázás, golfozás, gasztronómia, whisky és bor, vagy éppen értékes járművek. Mindenki tudja, hogy kiváló alkalmat jelentenek a kapcsolati tőke építésére. Ha azonban maximalizálni szeretné az ebben rejlő lehetőségeket, akkor érdemes az adott témák szakértőjévé válnia. Ha őszintén és szenvedélyesen szereti a hobbiját, akkor ez valószínűleg nem jelent majd nehézséget. Szakértőként pedig sokkal érdekesebb és hitelesebb lesz a többiek szemében.

Hozza létre személyes márkáját!

Egy egyedi ruhadarab, egy különleges szokás, egy finom illat vagy éppen egy speciális köszönési szokás is jól megjegyezhetővé teheti önt társasága vagy az üzleti partnerei szemében. A cél, hogy ez pozitív értelemben valósuljon meg.

Érdemes rászánni az időt az énmárka megteremtésére, amely sokat lendíthet a kapcsolati tőke bővítésén.

Találjon rá a bizalom/szkepticizmus helyes arányára!

A sikerhez vezető úton egyszerre kell bízni az emberekben és árgus szemekkel, némi szkepticizmussal követni az eseményeket. Ennek helyes arányát pedig nagyon nehéz eltalálni. Mindenesetre érdemes ezt a készséget elsajátítani, mert olykor a legrosszabbnak tűnő lehetőségek hozzák meg a sikert, a nagy tervek pedig elvéreznek a piacon.

Private Banking ügyfelek alapkészségei

Léteznek olyan készségek, amelyek normál esetben szót sem érdemelnek egy ilyen összefoglalóban. Ilyen például az optimizmus, a következetesség, a szavahihetőség vagy éppen a kitartás – ezek nélkül ugyanis gyorsan semmivé válnak a sikerről szőtt tervek.

Ezek említése bár közhely, betartásuk viszont alapkövetelmény.