Így hoz hasznot a Private Banking ügyfeleknek a virtuális valóság (VR)

Első hallásra talán kissé meredeknek tűnik párhuzamot vonni a Private Banking ügyfelek igényei és a virtuális valóság térnyerése között. Mégis van közös pont.

 

A vagyonos ügyfeleket kiszolgáló privátbanki szolgáltatás ugyanis közismerten konzervatívabb értékeket vall, míg a Gamerek körében futótűzként terjedő virtuális valóság (VR) a világ egyik legmodernebb technológiái közé tartozik.

Így hoz hasznot a Private Banking ügyfeleknek a virtuális valóság (VR)

Virtuális valóság dióhéjban

A virtuális valóság célja, hogy a felhasználót virtuális térbe helyezze, ahol egy 360 fokos kamerával felvett videó vagy animáció segítségével körbe nézhet és tapasztalatot szerezhet szinte bármilyen témában. Előnye, hogy mindez interaktívan is történhet, vagyis a felhasználó sok esetben döntéseket hozhat (vásárolhat, regisztrálhat, véleményt alkothat).

Jól szemlélteti mindezt a világ egyik legismertebb VR alkalmazása a Google Earth VR.

 

Private Banking ügyfelek a virtuális valóságban

Napjainkban három olyan fontos változás is történik a privátbanki ügyfélkörrel kapcsolatban, amely tényezőket jobban átgondolva gyorsan belátható, hogy kifejezetten érdemes mérlegelni a VR relevanciáját a legvagyonosabb ügyfelek esetében is.

  1. Generációváltás: Az első hazai privátbanki ügyfelek jellemzően a rendszerváltás utáni időkben váltak vállalatalapítóvá, ezért Magyarországon a következő években egyre több cégvezető fogja átadni a stafétabotot a következő (NextGen) generációnak. Ez éles szemléletváltást jelent, hiszen a NextGen képviselői kifejezetten nyitottak az informatikai és technológiai innovációk iránt. Esetükben egy működőképes VR megoldás minden bizonnyal vonzó lehet, hiszen sokuknak már egyáltalán nem ismeretlen a technológia.
  2. Social distancing: A Covid-19 pandémia okozta közösségi távolságtartás a konzervatívabb privátbanki ügyfeleket is a digitális megoldásokra ösztönzi, ezért a felhasználóbarát, költséghatékony és valóban működőképes újdonságra még soha nem voltak olyan nyitottak a „régi vágású” döntéshozók, mint napjainkban.
  3. A VR több, mint játék! Egyre több olyan VR fejlesztés lát napvilágot, ami nem szórakoztatásra vagy élménydús időtöltésre, hanem a valós üzleti megoldásokra fókuszál. Ezért egyre több privátbanki ügyfélnek lesz érdemes VR szemüveget beszereznie a jövőben.

VR megoldások Private Banking ügyfeleknek

A három felsorolt tényező miatt nem meglepő, hogy fejlesztési és felhasználói oldalról is egyre nagyobb figyelem irányul a valós problémákra fókuszáló VR megoldásokra. Íme néhány ízelítő, a már működőképes fejlesztésekből.

Exkluzív termékek értékesítése a virtuális valóságban

A virtuális valóság elképesztő lehetőségeket tartogat a prémium termékek iránt érdeklődő vásárlóknak, legyen szó autó, hajó, ingatlan, ékszer vagy éppen egy ruha megvásárlásáról.

Egyrészt a megvásárolni kívánt termék megtekintéséhez nem kell személyes jelenlét, amivel időt spórolhat a vásárló, ráadásul a jelenlegi vírushelyzetben egészségügyi szempontból is biztonságosabb megoldást jelent.

Másrészt a termék a virtuális térben könnyen megtekinthető és kipróbálható, mérettől, színtől, felszereltségtől vagy éppen időjárástól függetlenül, akár teljesen egyéni igényekre szabva.

Sőt, a virtuális térben akár olyan extra funkciókat is kipróbálhatunk, mint a virtuális mérőszalag vagy egyes tárgyak elhelyezése a térben, ami megkönnyíti a végső döntést.

Íme egy látványos VR animáció, ahol az ICON Gotham super yacht tekinthető meg az érdeklődők számára:

 

 

Élethű virtuális utazás

A legfejlettebb VR szemüvegeknek köszönhetően, akár 8K minőségben is szétnézhetünk bárhol a nagyvilágban, ami két szempontból is hasznosnak bizonyulhat.

  • Élvezhetjük a felfedezés okozta örömöket a fotelből, akár utazási- vagy kijárási korlátozás idején is.
  • A virtuális tapasztalatokra alapozva kiválaszthatjuk azokat a célpontokat, ahová személyesen is szeretnénk ellátogatni a jövőben.

Íme Shanghai 8K-ban, egy drón kameráján keresztül.

 

 

Végül, de nem utolsósorban a VR segítségével olyan utazások is elérhetővé válnak, amire a vagyon sem jelent megoldást. Utazhatunk ugyanis az időben is vagy élményt élhetünk át a valóságban nem létező világokban és halandó számára megközelíthetetlen helyszíneken (Mars, Hold).

 

Sportolás a virtuális térben

A VR megoldások térnyerése természetesen a sportrajongókat sem kerüli el, legyen szó egyedül végezhető sporttevékenységről, csapatjátékokról vagy éppen egy olyan extrém kihívásról, mint a Mount Everest megmászása. Sőt, egyes játékok valódi fizikai terhelést is okozhatnak, vagyis a virtuális valóság és a valóság részint kombinálható egymással.

 

 

Üzleti VR megoldások privátbanki ügyfeleknek

Nem elhanyagolható szempont a virtuális valóság szempontjából az üzleti felhasználás sem, hiszen a fentiekhez hasonló megoldásokat akár a saját vállalkozásának fellendítésére is használhatja.

Hazai- vagy külföldi partnerét villámgyorsan irodájába, üzemébe vagy logisztikai raktárába varázsolhatja, bemutatva a termékei és szolgáltatásai előnyeit.

Ha a partnerének nincs a megtekintéshez szükséges VR szemüvege, akkor is élvezheti a 360 fokban készült bemutatót, hiszen egyre több közösségi platform támogatja a VR megoldásokat.

Sőt, partnerének akár egyedi logóval vagy dizájnnal legyártott VR szemüveget is küldhet. Ezekből már olyan költséghatékony megoldás is létezik, amely 6-10.000 forintért elérhető, mert a képernyőt a felhasználó okostelefonja biztosítja.

 

 

Egy VR vagy 360 videótartalom legyártása korántsem olyan nehéz dolog, mint azt a legtöbben elsőre gondolnák, bár némi gyakorlást a legegyszerűbb videófelvevő eszközök kezelése is indokol, ha minőségre törekszünk.

360 fokos fényképek vagy VR videók elkészítését támogató eszközök már 150-200.000 forinttól is elérhetőek, ráadásul ezek némelyike akár 5,7-8K minőségben is képes felvételt készíteni.

Befektetés a VR technológiába

Amennyiben nemcsak magán- vagy üzleti felhasználóként, hanem befektetőként is szívesen részesülne a VR technológiából, akkor erre is számtalan lehetősége adódik világszerte. Ezzel a döntésével olyan üzletemberek mellé sorakozhat fel, mint

Mark Zuckerberg, aki a Facebook Inc.-n keresztük birtokolja az Oculus nevű vállalatot

Bill Gates, aki számos VR projektben vesz részt támogatóként vagy stratégiai partnerként a Microsofton keresztül

A VR technológiát fejlesztő vállalatok sorát hosszan lehetne sorolni az Egyesült Államoktól kezdve Izraelen át, egészen Kínáig. Privátbanki szolgáltatója pedig biztosan örömmel segít egy VR fejlesztő cég részvényeivel színesíteni a befektetési portfólióját.

Még több tippet talál a négy fal közötti időtöltéshez egy korábbi cikkünkben, ahol extrém és izgalmas kihívásokra hívjuk fel az olvasók figyelmét.