A vagyonos ügyfeleket kiszolgáló privátbanki szolgáltatás ugyanis közismerten konzervatívabb értékeket vall, míg a Gamerek körében futótűzként terjedő virtuális valóság (VR) a világ egyik legmodernebb technológiái közé tartozik.
A virtuális valóság célja, hogy a felhasználót virtuális térbe helyezze, ahol egy 360 fokos kamerával felvett videó vagy animáció segítségével körbe nézhet és tapasztalatot szerezhet szinte bármilyen témában. Előnye, hogy mindez interaktívan is történhet, vagyis a felhasználó sok esetben döntéseket hozhat (vásárolhat, regisztrálhat, véleményt alkothat).
Jól szemlélteti mindezt a világ egyik legismertebb VR alkalmazása a Google Earth VR.
Napjainkban három olyan fontos változás is történik a privátbanki ügyfélkörrel kapcsolatban, amely tényezőket jobban átgondolva gyorsan belátható, hogy kifejezetten érdemes mérlegelni a VR relevanciáját a legvagyonosabb ügyfelek esetében is.
A három felsorolt tényező miatt nem meglepő, hogy fejlesztési és felhasználói oldalról is egyre nagyobb figyelem irányul a valós problémákra fókuszáló VR megoldásokra. Íme néhány ízelítő, a már működőképes fejlesztésekből.
A virtuális valóság elképesztő lehetőségeket tartogat a prémium termékek iránt érdeklődő vásárlóknak, legyen szó autó, hajó, ingatlan, ékszer vagy éppen egy ruha megvásárlásáról.
Egyrészt a megvásárolni kívánt termék megtekintéséhez nem kell személyes jelenlét, amivel időt spórolhat a vásárló, ráadásul a jelenlegi vírushelyzetben egészségügyi szempontból is biztonságosabb megoldást jelent.
Másrészt a termék a virtuális térben könnyen megtekinthető és kipróbálható, mérettől, színtől, felszereltségtől vagy éppen időjárástól függetlenül, akár teljesen egyéni igényekre szabva.
Sőt, a virtuális térben akár olyan extra funkciókat is kipróbálhatunk, mint a virtuális mérőszalag vagy egyes tárgyak elhelyezése a térben, ami megkönnyíti a végső döntést.
Íme egy látványos VR animáció, ahol az ICON Gotham super yacht tekinthető meg az érdeklődők számára:
A legfejlettebb VR szemüvegeknek köszönhetően, akár 8K minőségben is szétnézhetünk bárhol a nagyvilágban, ami két szempontból is hasznosnak bizonyulhat.
Íme Shanghai 8K-ban, egy drón kameráján keresztül.
Végül, de nem utolsósorban a VR segítségével olyan utazások is elérhetővé válnak, amire a vagyon sem jelent megoldást. Utazhatunk ugyanis az időben is vagy élményt élhetünk át a valóságban nem létező világokban és halandó számára megközelíthetetlen helyszíneken (Mars, Hold).
A VR megoldások térnyerése természetesen a sportrajongókat sem kerüli el, legyen szó egyedül végezhető sporttevékenységről, csapatjátékokról vagy éppen egy olyan extrém kihívásról, mint a Mount Everest megmászása. Sőt, egyes játékok valódi fizikai terhelést is okozhatnak, vagyis a virtuális valóság és a valóság részint kombinálható egymással.
Nem elhanyagolható szempont a virtuális valóság szempontjából az üzleti felhasználás sem, hiszen a fentiekhez hasonló megoldásokat akár a saját vállalkozásának fellendítésére is használhatja.
Hazai- vagy külföldi partnerét villámgyorsan irodájába, üzemébe vagy logisztikai raktárába varázsolhatja, bemutatva a termékei és szolgáltatásai előnyeit.
Ha a partnerének nincs a megtekintéshez szükséges VR szemüvege, akkor is élvezheti a 360 fokban készült bemutatót, hiszen egyre több közösségi platform támogatja a VR megoldásokat.
Sőt, partnerének akár egyedi logóval vagy dizájnnal legyártott VR szemüveget is küldhet. Ezekből már olyan költséghatékony megoldás is létezik, amely 6-10.000 forintért elérhető, mert a képernyőt a felhasználó okostelefonja biztosítja.
Egy VR vagy 360 videótartalom legyártása korántsem olyan nehéz dolog, mint azt a legtöbben elsőre gondolnák, bár némi gyakorlást a legegyszerűbb videófelvevő eszközök kezelése is indokol, ha minőségre törekszünk.
360 fokos fényképek vagy VR videók elkészítését támogató eszközök már 150-200.000 forinttól is elérhetőek, ráadásul ezek némelyike akár 5,7-8K minőségben is képes felvételt készíteni.
Amennyiben nemcsak magán- vagy üzleti felhasználóként, hanem befektetőként is szívesen részesülne a VR technológiából, akkor erre is számtalan lehetősége adódik világszerte. Ezzel a döntésével olyan üzletemberek mellé sorakozhat fel, mint
Mark Zuckerberg, aki a Facebook Inc.-n keresztük birtokolja az Oculus nevű vállalatot
Bill Gates, aki számos VR projektben vesz részt támogatóként vagy stratégiai partnerként a Microsofton keresztül
A VR technológiát fejlesztő vállalatok sorát hosszan lehetne sorolni az Egyesült Államoktól kezdve Izraelen át, egészen Kínáig. Privátbanki szolgáltatója pedig biztosan örömmel segít egy VR fejlesztő cég részvényeivel színesíteni a befektetési portfólióját.
Még több tippet talál a négy fal közötti időtöltéshez egy korábbi cikkünkben, ahol extrém és izgalmas kihívásokra hívjuk fel az olvasók figyelmét.