Teendők Private Banking ügyfeleknek a koronavírus-pandémia 2. hulláma előtt

Privátbanki ügyfélként az elmúlt évtized egyik legkiszámíthatatlanabb kockázata a koronavírus-pandémia első hullámának kirobbanása volt.

 

Az őszi-téli időszak közeledtével sajnos ismét egyre aktuálisabb a téma, legyen szó a Covid-19 vírus árnyékában meghúzódó egészségügyi vagy gazdasági kockázatokról. Nyakunkon a második hullám, amelynek kihívásai még a tavaszi pandémiánál is összetettebbek lehetnek.

Sokat tehet privátbanki ügyfélként a Covid-19 kockázatainak csökkentéséért

Sokat tehet privátbanki ügyfélként a Covid-19 kockázatainak csökkentéséért.

Erre számítson privátbanki ügyfélként

Az egészségügyi és pénzügyi szakértők csupán egy dologban biztosak – mindkét területen az elmúlt évtized egyik legnehezebb időszaka elé néznek a szakemberek világszerte. Megbecsülhetetlen, kiszámíthatatlan és akár hektikusan váltakozó hangulatra számíthatunk az élet számos területén, amire lehetetlen teljesen felkészülni.

7+1 tennivaló, amivel csökkenthető a Covid-19 kockázata

Ha felkészülni nem is lehet, ajánlatos alaposan készülni, hiszen így jelentősen csökkenthető a privátbanki ügyfelek kockázata. Ezzel kapcsolatban szeretnénk mostani összefoglalónkban néhány hasznos teendőre felhívni a figyelmet.

Aktív portfóliókezelés a Covid-19 ellen

A vírus elleni gazdasági küzdelem egyik alapvető követelménye volt az első hullám során a gyors reagálás és a rugalmasság. E két tényező valószínűleg a pandémia második és sokadik hullámában is kulcsfontosságú tényező lehet, amivel nagymértékben lehet csökkenteni a gazdasági kockázatokat.

A privátbanki portfóliók esetében a rugalmasság és gyorsaság leginkább azt jelenti, hogy a Private Banking szolgáltatók az ügyfelektől valódi „teret kapnak” a mindennapi munkájukhoz és az értékes erőforrásokat nem egy benchmark szigorú leképezésére (passzív portfóliómenedzsment) fordítják, hanem megpróbálják a maximumot kihozni a kezelt vagyontömegből, még a nehéz időkben is.

Ezért voksol a pénzügyi szakemberek döntő többsége az aktív portfóliómenedzsmentre a privátbanki portfóliók kezelése kapcsán.

Private Banking tanácsadás helyett vagyonkezelés

Szintén rugalmasságot és gyorsaságot jelent a pénzügyi szakembereknek, ha a befektetett vagyont privátbanki szolgáltatás helyett vagyonkezelés keretein belül kezelheti a szolgáltató.

Vagyonkezelés esetén ugyanis a pénzügyi szolgáltató nem csak tanácsokkal látja el a Private Banking ügyfeleket, hanem előre rögzített feltételek mellett önálló hatáskörben kezelheti a vagyont. Egy robbanásszerű tőzsdekrach esetében ez a gyorsaság pedig többmillió vagy akár több tízmillió forinttal kevesebb veszteséget is jelenthet az ügyfeleknek a privátbanki portfólió méretétől függően.

Találkozzon privátbankárával – amíg lehet!

Ha Private Banking ügyfélként igényli az időszakos személyes találkozókat a privát bankárával, akkor azt javasoljuk foglaljon nála minél hamarabb egy időpontot, hiszen nem tudni a jövőben mikor lesz alkalma személyes tanácsadás keretein belül kommunikálni a szolgáltatójával.

A téma értelemszerűen legyen egy Covid-19 kompatibilis portfólió-stratégia kialakításának lehetősége, ami a leginkább képes helytállni a nehéz időkben.

Hozza előre az időszakos szűrővizsgálatokat!

Egy korábbi cikkünkben már felhívtuk arra a figyelmet, hogy Private Banking ügyfélként is az egészsége a legértékesebb vagyontárgya. A koronavírus-pandémia árnyékában se feledkezzen meg a többi egészségügyi területről és az időszakos szűrővizsgálatok fontosságáról.

Szánjon időt naptárának ellenőrzésére és a legszükségesebb szűrővizsgálatokat hozza előre amennyiben ezt kezelőorvosa is indokoltnak tartja. Nem tudni ugyanis, mikor vezetnek be a mostaninál is szigorúbb korlátozó intézkedéseket az egészségügyi intézményekben vagy magánrendelőkben.

Digitalizálja teendőit!

A „social distancing” (közösségi távolságtartás) jegyében működő munkavégzés egyik legnagyobb segítsége a digitalizáció volt, ami lehetővé tette, hogy világszerte munkavállalók százmilliói legyenek aktívak bárhonnan, bármikor.

Érdemes saját és munkatársai tevékenységét is átvilágítani és minél jobban digitalizálni, hogy az esetleges időszakos korlátozások esetén ne érje negatív meglepetés a vállalkozását.

A digitalizáció a magánélet esetében is hasznos lehet. Nagy előnyt jelenthet a pandémia idején, ha mindent el tud online intézni. Ellenőrizze az összes szükséges platform belépési adatait (NetBank, Értékpapír-számlák, Földhivatal, NAV, Magyarország.hu, stb.)

Tájékozódjon a tesztelési lehetőségekről!

Sajnos a koronavírus-pandémia esetében körültekintő készülődés esetén is előfordulhat, hogy tesztelnie kell majd önmagát. Rosszullét esetén ebben segítséget kap az államtól, ám ha üzleti szempontok miatt lesz szüksége negatív eredményre (üzleti út), akkor nagy segítséget jelent, ha tudja hová forduljon.

Itthon és legnagyobb üzleti partnereinek székhelyén is érdemes utánanézni a lehetőségeknek.

Készítsen vésztervet karantén idejére!

Amennyiben valamilyen okból mégis kéthetes karanténba kell vonulnia, akkor hasznos lehet munkatársai számára egy előzetesen elkészített válságterv.

Egy rövid, tömör, ám határozott utasításokat tartalmazó dokumentum, amiben rögzítve vannak az ideiglenes állapot alatt érvényben lévő döntési- és felelősségi jogkörök. Lehetőleg online, írásban, mindenki számára elérhető formában.

+1 tipp a Private-Banking.hu portáltól

Ha ön privátbanki ügyfél és valószínűleg már vezető, akkor számos kihívást élt meg az karrierje során. Ha sikeresen akarja kezelni a Covid-19 kockázatát, akkor pontosan úgy kell eljárnia, mint a többi projektnél.

Felejtse el a pánikot, azonosítsa a kockázatokat, mérlegelje a lehetőségeket és fókuszáljon a megoldásra.