Kifizetődő Personal Branding tippek Private Banking ügyfeleknek

A privátbanki ügyfelek és a personal branding kapcsolatáról már volt szó korábban a Private-Banking.hu portálon.

 

Akkor a kapcsolati tőke online bővítésénél javasoltuk olvasóinknak, hogy igyekezzenek kihasználni az e-mailek által kínált lehetőségeket a virtuális névjegyük népszerűsítésére.

Mostani összefoglalónkban pedig offline tippekkel szeretnénk hozzájárulni a kapcsolati tőke növeléséhez és az abban rejlő lehetőségek kiaknázásához.

Jól támogathatja a kapcsolati tőke bővítését a tudatos Personal Branding.

Jól támogathatja a kapcsolati tőke bővítését a tudatos Personal Branding.

Personal branding dióhéjban

A Private Banking ügyfelek esetében az énmárka elsősorban vezetőként és csak másodsorban magánszemélyként kerül fókuszba, az alábbi két kérdésre keresve a választ:

  1. Milyen képet szeretne kialakítani magáról a vezető az üzleti partnerek szemében?
  2. Milyen eszközökkel, technikákkal és módszerekkel érheti el a vezető a kívánt célt?

Első ránézésre ez viszonylag egyszerű folyamatnak tűnhet, de ha mindezt hitelesen és sikeresen szeretné véghez vinni, akkor személyre szabott, előre megtervezett és szigorúan betartott stratégiát kell követnie.

Érje el, hogy megjegyezzék!

Az énmárka és a kapcsolati tőke építésénél is előny, ha a potenciális üzleti partnerek előtt képes könnyen megjegyezhető módon fellépni és viselkedni. Ez a tévhitekkel szemben egyáltalán nem azt jelenti, hogy mindenáron közvetlennek, feltűnőnek vagy látványosnak kell lennie.

Sőt, mivel egyre több extrovertált jellemmel találkozni a közösségekben, így sokszor éppen az introvertált, ám egyedi személyiségek kerülnek a közösség valódi fókuszába.

Íme néhány tipp, amivel szolidan is elérheti, hogy megjegyezzék:

  • Egyedi ruhadarab: Egy apró, ám annál különlegesebb ruhadarab csodákra képes és könnyen megjegyezhetővé teheti. Ez lehet egy nyakkendő, egy sál, egy kalap, egy kesztyű vagy éppen egy cipőfűző is, amit tudatosan használ az egész ruhatárába beillesztve.
  • Különleges szokás: A ruhadarabokhoz hasonlóan egy furcsa szokás is feltűnő lehet a közösségnek. Jó példa erre egy étkezési vagy kávézási szokás, esetleg egy kedves szertartás.
  • Finom illat: Sikere lehet egy egyedi parfümnek, ruhaillatnak vagy pipadohány-szagnak is, amit megérezve rögtön önre gondolnak majd.
  • Köszönés: Becsempészhet a köszönési formába is egy kedves verbális elemet, ami kissé meglepő. Ez szintén hozzájárulhat a maradandó élményhez.

Bármelyik trükköt is alkalmazza, feltétlenül figyeljen rá, hogy nem szabad túlzásba vinni az egyediséget és a választott elemnek feltétlenül kompatibilisnek kell lennie a társaság kultúrájával.

Legyen tehát egyedi, de sosem tolakodó vagy illetlen, különben éppen az ellenkező hatást érheti el a vártnál.

Ami nélkül nem működik a personal branding

Hiába a Private Banking státusz és az átgondolt personal branding stratégia, amennyiben az alábbi, alapvető normákat nem tartja be, akkor biztosan keresztet vethet a kapcsolati tőke sikeres bővítésére.

  • Jómodor, amit nemcsak az eltervezett szituációkban, hanem a kemény menetek során is meg kell tudni őriznie.
  • Elegancia, melynek mértékét a lenyűgözni kívánt közösség elvárásaihoz kell igazítania (ebbe csempészhet bele valami apró extrém, de kedves dolgot a megjegyezhetőség érdekében).
  • Illem, ahol lépést kell tartania az új elvárásokkal. Tisztelnie kell a hagyományokat, de nem szabad röghöz kötötten ragaszkodnia a konzervatív értékekhez.
  • Hitelesség, amit azzal teremthet meg, hogy őszintén, konzisztensen és egyenesen beszél és viselkedik.
  • Online énmárka: A siker érdekében feltétlenül igazítsa énmárkájához, az önről található online információkat. Közösségi média fényképeket, videókat és tartalmakat, valamint a vállalat weboldalán található információkat. Érdemes önmagára rákeresni a Google-ban is és ellenőrizni a találatokat.

A siker 3 legfontosabb eleme

  1. Ne felejtse, az énmárka építés nem az öncélú magamutogatásról szól, hanem egy tudatos üzleti stratégia része.
  2. Nem lehet és nem is kell mindenkinek megfelelnie, a cél, hogy a potenciális partnerekben hagyjon pozitív nyomot a viselkedésével.
  3. A választott szerepnek jól kell állni és jól is kell magát éreznie benne – különben hiteltelen lesz és nem fog működni a personal branding stratégia.