A privátbanki egyeztetések forgatókönyve azonban a valóságban nem a hollywoodi producerek és rendezők által ihletett álomvilágban zajlik, ahol a felek frappáns monológokat mormolnak egymás orra alá, miközben egy látványos szivarral vagy márkás whiskyvel a kezükben órákon át élvezik a luxust a felhőkarcolók legfelső szintjén.
Őszintén szólva a privátbanki tanácsadások legtöbbje elég unalmas, sablonos és konzervatív. Ez pedig így van rendjén:
Kiemelten igaz ez akkor, amikor egy potenciális privátbanki ügyfél és a szolgáltató első ízben találkozik személyesen egymással.
A gyakorlatban a számlanyitásig többlépcsős folyamat vezet, ami alatt a felek megismerik egymás elképzeléseit, igényeit és megfogalmazhatják egymással szembeni elvárásait. Szerencsés esetben – ha működik a kémia – megtörténik a szerződéskötés, megnyitásra kerül az ügyfélszámla és a korábbi megállapodás során megkezdődik az együttműködés.
A szakemberek az ügyfél teljes átvilágítására, a pénzügyi attitűd megállapítására és a kockázati preferencia felmérésére helyezik a kezdeti tárgyalások során a hangsúlyt. Éppen ezért érdemes előre felkészülnie és pontosan meghatároznia:
A szolgáltatókhoz hasonlóan az Ön esetében is javasolt, hogy ellenőrizze jövőbeli partnerét, akinek véleményén vagy éppen döntésein vagyonának jövője múlhat. Az alábbi kérdéseket mindenképpen le kell tisztázni és írásban is rögzíteni szükséges a részleteket:
Legyen mindig őszinte! A hosszútávú sikerhez elengedhetetlen mindkét fél részéről a transzparencia. Ha szimpatikus egy szolgáltató, akkor játsszon teljesen nyílt lapokkal, különben a fals információ hatására akár jelentős anyagi veszteség is érheti. (például: túlzott kockázat vállalása miatt)
Ha nem szimpatikus egy szolgáltató (vagy annak tanácsadója), akkor se beszéljen mellé: közölje barátságosan negatív megérzéseit, álljon fel a tárgyalóasztaltól és keressen új lehetőséget.