Kiemelt pénzügyi szolgáltatások Magyarországon

Bankszámla a munkabér átutalásához, bankkártya a mindennapi vásárláshoz, valamint dobozos hitel- és megtakarítási termékek.

Így néz ki nagyjából egy átlagos kereskedelmi banki ügyfél portfóliója, ami mellesleg tökéletesen kielégíti legtöbb honfitársunk pénzügyi igényét.

Van azért aki többre vágyik…

De vajon milyen szolgáltatások állnak azoknak a rendelkezésükre, akiknek az életvitele, a jövedelmi helyzete vagy éppen a társadalmi státusza miatt, szofisztikáltabb pénzügyi megoldásokra van szükségük a középszerű szolgáltatásoknál? Sokkal több, mint azt elsőre gondolná!

Kiemelt pénzügyi szolgáltatások Magyarországon

Prémium banking, Private Banking és Family Office - számos exkluzív pénzügyi szolgáltatást kínálnak a hazai piaci szereplők.

Pénzügyi szolgáltatások rangsorolva

1. Általános kereskedelmi banki szolgáltatás

2000-nél is több hazai bankfiókban elérhető, és az alapvető pénzügyi termékekhez nyújt hozzáférést az ügyfelek vagyoni- és demográfiai jellemzőitől függetlenül. Bankszámla, netbank, lakás- és fogyasztási hitelek, valamint befektetések- és megtakarítások is elérhetők igénybevételükkel.

2. Prémium számlacsomagok

Jellemzően 5-10 millió forintnyi befektetéssel, vagy 300-600 ezer forintos nettó jövedelemmel rendelkező ügyfelek számára nyújtott prémium csomagajánlat, ami az átlagosnál tervezhetőbb és tudatosabb pénzügyi megoldásokat tesz lehetővé. Legfőbb előnyei közé tartoznak:

  • Dedikált tanácsadó, aki mobiltelefonon is elérhető.
  • Prémium minőségű tárgyalóhelyiségek a nagyvárosi bankfiókokban.
  • Kedvezményes hitel- és megtakarítási konstrukciók.

3. Prémium+ / PB– szolgáltatások

A prémiumnál magasabb minőségű szolgáltatáscsomag, ami egyes részleteiben már a privátbanki mentalitást tükrözi. Célja, hogy a “majdnem” PB ügyfeleket (NextGen, felsővezetők) közép- és hosszútávon a privátbanki szegmensbe menedzselje. Jellemzően 20-30 millió forint értékű, likvid vagyontól érhető el az ügyfelek számára. A prémium előnyein túl az alábbi szolgáltatásokat kínálja:

  • Hozzáférést különleges privátbanki megoldásokhoz (például: egyedi befektetési alapok)
  • Presztízshitelkártyát, amivel számtalan kedvezmény vehető igénybe országszerte.
  • Belépést exkluzív szakmai- és sportrendezvényekre.

 

 

4. Private Banking

Több tízmilliós vagyonnal rendelkező ügyfélkörnek nyújtott exkluzív szolgáltatás, ami a pénzügyi vagyontervezésre helyezi a hangsúlyt. Teljes mértékben személyre szabott pénzügyi tanácsadást tartalmaz, ami messzemenőkig figyelembe veszi az ügyfél kockázati preferenciáit. A prémium- és prémium+ előnyein túl:

  • Tapasztalt privátbankárok, kevés ügyféllel, a lehető legszemélyesebb kiszolgálás érdekében.
  • Akár otthonról is igénybe vehető tanácsadás, hiszen a privát bankárok szívesen házhoz is mennek.
  • Kifejezetten a PB szegmens számára kifejlesztett, egyedi finanszírozási- és befektetési termékek érhetők el.
  • Kiegészíthető vagyonkezelési szolgáltatásokkal, amennyiben az ügyfél igényli.

Ön tudja pontosan, miben különbözik a privátbanki szolgáltatás a vagyonkezeléstől?

5. Bizalmi vagyonkezelés (trust)

A prémium, prémium+ és privátbanki szolgáltatások közös jellemzője, hogy kizárólag az ügyfél pénzügyi helyzetét veszi figyelembe, nem az egész vagyonra tekint holisztikus szemléletben.

  • A vagyonkezelés ezzel szemben az ügyfél teljes vagyonára fókuszál, beleértve ebbe a pénzügyeket, az ingatlanokat- és egyéb ingóságokat is.
  • Sőt, a vagyonkezelő – előre definiált szabályok mentén – önálló döntést is hozhat a vagyonelemek felett. (míg egy tanácsadó csak javaslatot tesz) A gyakorlatban a privátbanki szolgáltatás a vagyonkezelés részeként is megjelenhet.

6. Family Office Service

Hazánkban még kevéssé ismert szolgáltatástípus a Family Office, ami az élet minden területére kiterjedhet az ügyfél elvárásai szerint.

  • Jellemzően többgenerációs vagyonra fókuszál, ahol a családtagok egyéni igények szerint vagyonkezelési- vagy privátbanki szolgáltatásban is részesülnek.
  • Extrém magas vagyonnal rendelkező ügyfélkör számára érhető csak el, gyakorlatilag azok teljes életvitelét segíti, megszervezi és menedzseli. (asszisztencia, pénzügyek, járműpark, ingatlanügyek, nyaralások, jogi- és adózási kérdések)

Magyarországon kizárólag egy szolgáltató található, bár hosszútávon több Multi-Family Office szolgáltató megjelenése is prognosztizálható a CEE régióban.