Személyi titkár, virtuális asszisztens, székhelyszolgáltatók és a többiek – ki miben segíthet a Private Banking ügyfeleknek?

Private Banking ügyfélként a pénzügyi szolgáltatója által delegált privát bankára számít az egyik legfontosabb tanácsadójának – pénzügyi szempontból.

 

Exkluzív, vagyonos ügyfélként (vállalatalapító, felsővezető vagy sikeres Startupper) azonban biztosan szüksége lesz egyéb szakmai vagy üzleti segítségre is, ahol szintén kulcsfontosságú lehet a magasan kvalifikált szakemberek kiválasztása.

Ők állnak a sikeres Private Banking ügyfelek mögött

A papírforma szerint ilyenkor a legtöbben a bankárokra, jogászokra, valamint a kapcsolati tőkét alkotó személyekre gondolnak, pedig a kézzel fogható ún. „favágómunkát” nem ők, hanem más, szinte pótolhatatlan kollégák végzik el.

A Private Banking ügyintézésen túl is szüksége van a vezetőknek a kvalifikált munkatársakra.

A Private Banking ügyintézésen túl is szüksége van a vezetőknek a kvalifikált munkatársakra.

A privátbanki ügyfelek jobbkezei

Személyes helyzetéből adódóan számos igény merülhet fel a céges- vagy a mindennapi ügyintézés során és ebben a gyors, hatékony és szakszerű segítség aranyat érhet.

De kik ők és melyikük miben segíthet? Egyáltalán milyen szempontok alapján és milyen feladatra érdemes őket kiválasztani?

Személyi titkár/asszisztens

A fix- vagy részmunkaidőben dolgozó titkárnők és személyi asszisztensek a klasszikus példát jelentik. Sokrétű, többféle célra is felhasználható munkaerőnek számítanak. Előnyük, hogy azonnal rendelkezésre állnak, szinte bármilyen ügyviteli feladatra bevethetőek és ismerik a vezetők elvárásait. Hátrányként jelenik meg a tradicionális modell mellett, hogy még a legkvalifikáltabb kolléga sem érthet 5-6 féle szakterülethez magas szinten.

E fenti ok miatt terjednek egyre inkább az alábbi megoldások.

Virtuális asszisztensek

Rugalmas időben elérhető vezetői és ügyviteli asszisztensek, akik a legtöbbször online, home office-ból állnak rendelkezésre. Teljesítményarányos bérük miatt jól tervezhető, költséghatékony megoldást jelentenek, ráadásul legtöbbjük egy-egy terület specialistája.

Alkalmazásuk összességében több feladatot jelent, mint fix munkaidőben titkárt vagy asszisztenst foglalkoztatni, viszont egy jól összeállított virtuális asszisztens csapat többféle munkára is vethető be, mint egy alkalmazott.

A hagyományos területeken túl akár:

  • szövegeket és beszédeket író,
  • speciális jogi ügyeket intéző,
  • ingatlankezeléssel foglalkozó,
  • idegen nyelven ügyintéző,

virtuális asszisztenseket is foglalkoztathatunk attól függően, hogy mit igénylünk. Sőt, mindezt akár egykapus ügyintézéssel is, közvetítő ügynökségeken keresztül.

Az egyértelmű előnyök mellett hátrányként jelentkezik, hogy kevésbé tudjuk személyessé tenni a légkört, mint egy személyi titkár vagy asszisztens esetén.

Székhelyszolgáltatók

Ebben az esetben megkülönböztetünk belföldi és nemzetközi székhelyszolgáltatást. Cikkünk szempontjából az előbbi releváns.

A belföldi székhelyszolgáltatás igénybevétele többféle előnyt kínál:

  • Irodabérlés nélkül elkülöníthetjük a cégünk telephelyét a magánéletünktől
  • Presztízst szerezhetünk a cégünknek a frekventált székhelyen keresztül
  • Állandó telefonos elérhetőséget biztosíthatunk a cégünknek
  • Bármikor fogadhatunk a cég nevében csomagot, amit tetszőleges időben vehetünk át
  • A megfelelő szolgáltatás kiválasztásával teljesen digitalizáltathatjuk és rendszereztethetjük a fizikai formában történő levelezésünket

A székhelyszolgáltatás bár nagyon praktikus a Private Banking ügyfelek cégügyeinek szempontjából, mégsem a magas likvid vagyonnal rendelkezők privilégiuma, hiszen akár néhány tízezer forinttól is elérhető havonta.

Family Office Service

A világ legexkluzívabb szolgáltatása mára Közép-Kelet Európában is megkezdte hódító útját. Bár leginkább nem a klasszikus értelemben vett Single Family Office, hanem a modern, új szemléletű Multi Family Office válik egyre kedveltebbé a régióban.

A Multi Family Office szolgáltatók nem egy család komplett ügyeit (pénzügy, befektetés, jogi kérdések, öröklés, ingatlanok, stb.) kezelik teljesen személyre szabottan, hanem több, hasonló érdeklődéssel és kockázati preferenciával rendelkező család vagyonát tömörítve hoznak létre érdekképviseleti szervezetet.

NextGen

Szerencsés esetben a vállalatalapító mellett a család fiatalabb generációja is érdeklődik az üzleti ügyek iránt. Amennyiben a NextGen nemcsak érdeklődőnek, hanem alkalmasnak is bizonyul a felelősségteljes feladatok ellátására, az óriási segítség lehet a cégvezető számára.

Egyrészt azonnal rendelkezésre állhat egy megbízható munkaerő, akire a kényesebb (üzleti titok, pénzügyi kérdések) ügyeket is rá lehet bízni, másrészt mindez kiválóan megalapozhatja a jövőbeli generációváltást.

A generációváltással kapcsolatos kihívásokról és lehetőségekről már közzétettünk korábban egy összefoglalót.

Több megoldásban is gondolkodhat

A fenti megoldások esetén nem szabad feketén-fehéren gondolkodnia, hiszen akár a különböző lehetőségek kombinációja is sikerhez vezethet. Sőt, a leginkább így lehet személyre szabott a cégvezető számára nyújtott segítség.